• Akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 maja

          • Dziś w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uroczystą akademię na sali gimnastycznej przygotowały klasy 3E i 3D pod opieką pań Pauliny Jędrycha-Jońcy i Renaty Banaszczyk.

            Na szkolnym patio uczniowie wysłuchali również serii prelekcji poświęconych świętom majowym: 1 maja – Świętu Pracy, 2 maja – Dniu Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz 3 maja – Świętu Narodowemu Trzeciego Maja. Spotkanie przygotował nauczyciel historii, pan Paweł Stachurski.

          • Dni otwarte dla kandydatów

          • Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów oraz ich rodziców na Dni Otwarte naszego liceum, które odbędą się 14 maja w godzinach 17:00–19:00. To wyjątkowa okazja, by osobiście zapoznać się z naszą bazą dydaktyczną, poznać nauczycieli i uczniów oraz odkryć szerokie możliwości edukacyjne, jakie oferuje nasza szkoła.

          • Zakończenie roku klas czwartych

          • Dzisiaj po raz drugi w historii naszego liceum pożegnaliśmy klasy czwarte.

            Podczas ceremonii, w uroczystej i wzruszającej atmosferze, dyrekcja szkoły oraz przewodnicząca rady rodziców wręczyły nagrody i wyróżnienia najlepszym uczniom. Przemówienia pełne ciepła i dumy z osiągnięć absolwentów wywołały silne emocje wśród zebranych, podkreślając wyjątkowość tego wydarzenia.

            Uroczystość uświetniła część artystyczna, którą z ogromnym zaangażowaniem przygotowały klasy 2H, 3A i 3G dla swoich starszych koleżanek i kolegów. W programie znalazły się piosenki śpiewane przez uczniów wraz z nauczycielkami Anitą Żuk i Sylwią Łachmańską, kabaret przygotowany pod kierunkiem Ewy Nowalnickiej-Stosio oraz występ naszego szkolnego zespołu ONE SIXTY FIVE pod opieką Anny Grydź.

            Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z uroczystości.

          • Brązowy Wilk dla uczniów naszego liceum

          • Uczniowie naszej szkoły: Jakub Heller, Szymon Jaworski, Jan Duma, Tomasz Juszczak i Maciej Głażewski dzięki swojemu fantastycznemu projektowi społecznemu Velo Warszawa otrzymali Brązowego Wilka w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Serdeczne gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

          • Historyczny sukces ucznia klasy 3g

          • Miło nam poinformować, że uczeń klasy 3g Aleksander Tomasik został finalistą etapu ogólnopolskiego XVIII  Olimpiady Przedmiotowej im. mjr. Marka Gajewskiego Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1921 – 1956. Od Traktatu Ryskiego do Żołnierzy Niezłomnych.

            Dzięki temu uzyskał zwolnienie z egzaminu maturalnego z historii z części pisemnej i ustnej.

          • Nauczanie innowacyjne metodą CLIL: angielski-geografia

          • W roku szkolnym 2024/2025 (wrzesień 2024 – kwiecień 2025) w klasie 3G realizowany był projekt innowacyjnego nauczania metodą CLIL: angielski – geografia (Terenoznawstwo: Polska / Country Study: Poland).

            Projekt stanowił odpowiedź na potrzeby naszej szkoły i miał na celu zachęcanie uczniów do jak najczęstszego używania języka angielskiego w realnych sytuacjach i naturalnych warunkach. Co ważniejsze, dąży do uczynienia nauki procesem przyjemnym, celowym i efektywnym.

            Założyliśmy, że powiązanie edukacji językowej z treściami realizowanymi na lekcjach geografii nie tylko umożliwi osiągnięcie celów projektu, ale przyniesie także liczne korzyści całej społeczności szkolnej. Efektem będzie:

            • zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego poprzez powiązanie go z treściami geograficznymi,

            • rozwój umiejętności porozumiewania się w języku angielskim,

            • doskonalenie umiejętności uczenia się, ponieważ nauka geografii w języku angielskim wymaga dodatkowego zaangażowania,

            • rozwój kompetencji informatycznych poprzez wykorzystanie narzędzi TIK (przygotowanie quizów, Kahootów, projektów),

            • pogłębienie kompetencji geograficznych dzięki realizacji treści z geografii w języku angielskim.

            Zajęcia metodą CLIL obejmowały 20 godzin pozalekcyjnych (10 godzin pracy z nauczycielem i 10 godzin pracy własnej uczniów). Charakteryzowały się aktywną współpracą uczniów klasy 3G, wymianą informacji, dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem oraz komunikacją w języku angielskim na poziomie B2, zbliżoną do tej prowadzonej w naturalnych warunkach. Zajęcia te były atrakcyjne i stanowiły wyzwanie zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.

            W trakcie realizacji programu uczniowie przygotowywali plakaty, projekty, quizy i kahooty, które były prezentowane w klasie i wykorzystywane podczas zajęć pozalekcyjnych z CLIL.

            Autorką programu jest nauczycielka języka angielskiego, dr Olena Byndas. Realizacja projektu wymagała współpracy z nauczycielką geografii oraz wychowawczynią klasy 3G, panią Sylwią Łachmańską, zwłaszcza na etapie opracowywania tematów zajęć.

          • Spotkanie z przedstawicielem wojska

          • W poniedziałek nasza szkoła gościła porucznika z Wojskowego Centrum Rekrutacji Warszawa-Praga. Spotkanie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjnej pod hasłem: „Poznaj swojego rekrutera”.

            Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jakie możliwości oferuje służba w Wojsku Polskim. Pan porucznik szczegółowo omówił m.in. różne formy służby wojskowej, warunki rekrutacji oraz przedstawił ofertę edukacyjną uczelni wojskowych i szkół podoficerskich.

            Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem i było cennym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy rozważają swoją przyszłość w mundurze. Dziękujemy za inspirujące spotkanie!

          • Angielski poprzez teatr – Dr Jekyll and Mr Hyde

          • W tym tygodniu osiem klas naszego liceum miało okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu kulturalnym – spektaklu Dr Jekyll and Mr Hyde w języku angielskim, wystawianym w Teatrze Studio Buffo przez TNT Theatre Britain.

            Przedstawienie oparte na powieści Roberta Louisa Stevensona to niezwykła analiza natury zła i podwójnej tożsamości człowieka. Choć utwór nie zawiera klasycznego romansu ani dynamicznych zwrotów akcji, jego siła tkwi w głębokiej refleksji nad moralnością i naturą ludzkiej duszy. Reżyser Paul Stebbings stworzył spektakl łączący elementy dramatu, teatru fizycznego oraz inspiracje kinem niemym i kryminalnymi thrillerami, co nadało inscenizacji unikalny charakter.

            W głównych rolach wystąpili: Gareth Kennerly jako Dr Jekyll, Nick Dutton jako Mr Hyde oraz Adrian Palmer jako Utterson, prawnik prowadzący śledztwo w sprawie niezwykłej przemiany Jekylla. Całość dopełniła scenografia Arno Scholza, choreografia Erica Tessier Lavigne’a i kostiumy Juliane Kasprzik.

            Wyjście na spektakl było nie tylko okazją do spotkania z klasyką literatury, ale także rozwijania umiejętności komunikacji i rozumienia języka angielskiego ze słuchu. Uczniowie mogli doświadczyć sztuki w jej oryginalnej wersji językowej, co stanowiło cenną lekcję zarówno pod względem językowym, jak i kulturowym.