Uczniowie naszej szkoły: Jakub Heller, Szymon Jaworski, Jan Duma, Tomasz Juszczak i Maciej Głażewski dzięki swojemu fantastycznemu projektowi społecznemu Velo Warszawa otrzymali Brązowego Wilka w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Serdeczne gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Aktualności
Brązowy Wilk dla uczniów naszego liceum
Historyczny sukces ucznia klasy 3g
- 3
Miło nam poinformować, że uczeń klasy 3g Aleksander Tomasik został finalistą etapu ogólnopolskiego XVIII Olimpiady Przedmiotowej im. mjr. Marka Gajewskiego Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1921 – 1956. Od Traktatu Ryskiego do Żołnierzy Niezłomnych.
Dzięki temu uzyskał zwolnienie z egzaminu maturalnego z historii z części pisemnej i ustnej.
Nauczanie innowacyjne metodą CLIL: angielski-geografia
- 8
W roku szkolnym 2024/2025 (wrzesień 2024 – kwiecień 2025) w klasie 3G realizowany był projekt innowacyjnego nauczania metodą CLIL: angielski – geografia (Terenoznawstwo: Polska / Country Study: Poland).
Projekt stanowił odpowiedź na potrzeby naszej szkoły i miał na celu zachęcanie uczniów do jak najczęstszego używania języka angielskiego w realnych sytuacjach i naturalnych warunkach. Co ważniejsze, dąży do uczynienia nauki procesem przyjemnym, celowym i efektywnym.
Założyliśmy, że powiązanie edukacji językowej z treściami realizowanymi na lekcjach geografii nie tylko umożliwi osiągnięcie celów projektu, ale przyniesie także liczne korzyści całej społeczności szkolnej. Efektem będzie:
-
zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego poprzez powiązanie go z treściami geograficznymi,
-
rozwój umiejętności porozumiewania się w języku angielskim,
-
doskonalenie umiejętności uczenia się, ponieważ nauka geografii w języku angielskim wymaga dodatkowego zaangażowania,
-
rozwój kompetencji informatycznych poprzez wykorzystanie narzędzi TIK (przygotowanie quizów, Kahootów, projektów),
-
pogłębienie kompetencji geograficznych dzięki realizacji treści z geografii w języku angielskim.
Zajęcia metodą CLIL obejmowały 20 godzin pozalekcyjnych (10 godzin pracy z nauczycielem i 10 godzin pracy własnej uczniów). Charakteryzowały się aktywną współpracą uczniów klasy 3G, wymianą informacji, dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem oraz komunikacją w języku angielskim na poziomie B2, zbliżoną do tej prowadzonej w naturalnych warunkach. Zajęcia te były atrakcyjne i stanowiły wyzwanie zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.
W trakcie realizacji programu uczniowie przygotowywali plakaty, projekty, quizy i kahooty, które były prezentowane w klasie i wykorzystywane podczas zajęć pozalekcyjnych z CLIL.
Autorką programu jest nauczycielka języka angielskiego, dr Olena Byndas. Realizacja projektu wymagała współpracy z nauczycielką geografii oraz wychowawczynią klasy 3G, panią Sylwią Łachmańską, zwłaszcza na etapie opracowywania tematów zajęć.
-
Spotkanie z przedstawicielem wojska
- 7
W poniedziałek nasza szkoła gościła porucznika z Wojskowego Centrum Rekrutacji Warszawa-Praga. Spotkanie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjnej pod hasłem: „Poznaj swojego rekrutera”.
Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jakie możliwości oferuje służba w Wojsku Polskim. Pan porucznik szczegółowo omówił m.in. różne formy służby wojskowej, warunki rekrutacji oraz przedstawił ofertę edukacyjną uczelni wojskowych i szkół podoficerskich.
Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem i było cennym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy rozważają swoją przyszłość w mundurze. Dziękujemy za inspirujące spotkanie!
Angielski poprzez teatr – Dr Jekyll and Mr Hyde
- 8
W tym tygodniu osiem klas naszego liceum miało okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu kulturalnym – spektaklu Dr Jekyll and Mr Hyde w języku angielskim, wystawianym w Teatrze Studio Buffo przez TNT Theatre Britain.
Przedstawienie oparte na powieści Roberta Louisa Stevensona to niezwykła analiza natury zła i podwójnej tożsamości człowieka. Choć utwór nie zawiera klasycznego romansu ani dynamicznych zwrotów akcji, jego siła tkwi w głębokiej refleksji nad moralnością i naturą ludzkiej duszy. Reżyser Paul Stebbings stworzył spektakl łączący elementy dramatu, teatru fizycznego oraz inspiracje kinem niemym i kryminalnymi thrillerami, co nadało inscenizacji unikalny charakter.
W głównych rolach wystąpili: Gareth Kennerly jako Dr Jekyll, Nick Dutton jako Mr Hyde oraz Adrian Palmer jako Utterson, prawnik prowadzący śledztwo w sprawie niezwykłej przemiany Jekylla. Całość dopełniła scenografia Arno Scholza, choreografia Erica Tessier Lavigne’a i kostiumy Juliane Kasprzik.
Wyjście na spektakl było nie tylko okazją do spotkania z klasyką literatury, ale także rozwijania umiejętności komunikacji i rozumienia języka angielskiego ze słuchu. Uczniowie mogli doświadczyć sztuki w jej oryginalnej wersji językowej, co stanowiło cenną lekcję zarówno pod względem językowym, jak i kulturowym.
Dni otwarte dla kandydatów
Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów oraz ich rodziców na Dni Otwarte naszego liceum, które odbędą się 14 maja w godzinach 17:00–19:00. To wyjątkowa okazja, by osobiście zapoznać się z naszą bazą dydaktyczną, poznać nauczycieli i uczniów oraz odkryć szerokie możliwości edukacyjne, jakie oferuje nasza szkoła.
Podziękowania od zespołu ONE SIXTY FIVE
Bardzo dziękujemy Dyrekcji naszej naszej szkoły, w szczególności panu Januszowi Ciepielewskiemu, który uwierzył w nas i zakupił sprzęt dla naszego zespołu ONE SIXTY FIVE:
Piękną perkusję! Dwa 100W wzmacniacze gitarowe! Nowy mikser! Klawisze! Statywy i okablowanie!
Dziękujemy też Radzie Rodziców za wzmacniacz basowy, bez którego przecież żaden rockowy kawałek nie może się obejść oraz za nowe mikrofony!
Dziękujemy, że nas wspieracie!
ONE SIXTY FIVE
O bezpieczeństwie na drodze
- 12
Dzisiaj w ramach programu „Warszawa Chroni” odbyło się w naszej szkole spotkanie poświęcone problematyce bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Prelekcję na hali sportowej poprowadził funkcjonariusz Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.
Podczas spotkania omówione zostały kluczowe zasady kodeksu drogowego, w tym pierwszeństwo przejazdu, szczególna ostrożność oraz ograniczone zaufanie. Policjant wyjaśnił różnice między potocznym rozumieniem przepisów a ich faktycznym brzmieniem w prawie drogowym.
Prelegent przedstawił również przykłady wypadków drogowych, analizując ich przyczyny i konsekwencje wynikające z lekceważenia przepisów, zarówno przez kierowców, jak i pieszych. Uczniowie dowiedzieli się także, jak różne czynniki – takie jak czas reakcji, stan nawierzchni czy warunki atmosferyczne – wpływają na długość drogi hamowania oraz dlaczego elementy odblaskowe mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Na zakończenie wykładu uczestnicy otrzymali odblaskowe opaski i materiały edukacyjne promujące program „Warszawa Chroni”, przygotowane przez Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa Urzędu m.st. Warszawy.
Spotkanie ze studentami UW
- 10
W dniu 20 marca w naszym liceum odbyło się spotkanie z przedstawicielami studentów Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych z kierunków Geografia i Gospodarka Przestrzenna Uniwersytetu Warszawskiego.
Nasi tegoroczni maturzyści oraz uczniowie klas 2a, 2b, 3a, 3b i 3f mogli posłuchać ciekawych informacji na temat wydziału oraz kół naukowych działających na jego terenie. Goście przedstawili ofertę studiów na WGiSR UW, zapoznali nas z wydarzeniami, które prowadzi Samorząd Studencki oraz możliwościami jakie dają studentom wyjazdy w ramach programu Erasmus+.
Przedstawiciele Samorządu Studentów Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych zachęcili również naszych uczniów do wzięcia udziału w tegorocznej edycji programu „Ogarnij gegrę” przeznaczoną dla wszystkich zainteresowanych przedmiotem i rzetelnym przygotowaniem do egzaminu maturalnego z geografii.
Rekrutacja na przyszły rok szkolny
Na naszej stronie internetowej - w zakładce Rekrutacja 2025 - opublikowaliśmy warunki rekrutacji do klas pierwszych w roku szkolnym 2025/2026. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych uczniów i ich rodziców do zapoznania się z naszą ofertą edukacyjną oraz szczegółami procesu rekrutacyjnego.
W przyszłym roku szkolnym planujemy otworzyć cztery klasy o zróżnicowanych profilach, aby sprostać różnorodnym zainteresowaniom i potrzebom naszych przyszłych uczniów:
Klasa 1A - humanistyczna z rozszerzonym programem nauczania z języka polskiego, historii oraz języka angielskiego.
Klasa 1B - matematyczno-informatyczna z rozszerzoną matematyką, informatyką oraz językiem angielskim.
Klasa 1C - geograficzno-biznesowa (integracyjna) z rozszerzonym programem nauczania geografii, biznesu i zarządzania oraz języka angielskiego.
Klasa 1D - chemiczno-biologiczna / biologiczno-geograficzna z rozszerzonym programem nauczania biologii, geografii / chemii oraz języka angielskiego.
Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem oraz terminarzem rekrutacji.
Archiwum aktualności
Nasze media społecznościowe
Galeria zdjęć
- brak danych
Godziny dzwonków
Czwartek 04.12.2025Logowanie