• TYMCZASEM NA BIOLOGII...

          • W tym tygodniu klasy pierwsze zgłębiały tajniki mikroskopowania. Każdy mógł pooglądać różne preparaty utrwalone oraz przygotować własne. W kropli wody z kałuży udało się upolować liczne pantofelki oraz wrotki. To polowanie na uciekające obiekty okazało się najciekawszą częścią lekcji.

            Zajęcia prowadziła Izabela Majstruk.

          • ZAJĘCIA DODATKOWE - LABOLATORIUM KODOWANIA

          • 3 października na 10 gl (od 16:35) odbędą sie pierwsze zajęcia "Labolatorium kodowania" w ramach projektu finansowanego z funduszy euroejskich „Rozwój kompetencji i umiejętności gwarancją Twojej przyszłości!”.

            Jest to cykl 10 spotkań, w ramach których uczniowie uzyskają wiedze potrzebną do zaprogramowania gry przygodowej w języku Python.

            Zajęcia prowadzi Aleksandra Nowakowska

            Program zajęć:

            1. Od czego zacząć? – poznajemy narzędzie w którym będziemy pracować
            2. Obraz i trochę o zmiennych – przypomnienie wiadomości o zmiennych
            3. Programowanie obiektowe – czym jest programowanie obiektowe? W jaki sposób w Pythonie zapisujemy klasy i obiekty
            4. Zasady gry - algorytmy
            5. Plan pomieszczeń, listy i słowniki – zbudujemy plan pomieszczeń, przypomnimy wiadomości o listach i słownikach
            6. Animacja postaci, sposoby zmiany obrazu.
            7. Tworzymy scenariusz, czyli co i kiedy będzie działało w naszej grze. – zmiana scen
            8. Sprawdzanie i aktualizacja stanu gry
            9. Muzyka i dźwięk
            10. Debugowanie czyli poprawianie błędów

            W tej grupie (wtorek 10 GL, prowadząca A.Nowakowska) zostały jeszcze 2 wolne miejsca.

            Starttuje również druga grupa (wg powyższego programu), zajęcia poprowadzi Mirosław Urbaczewski (wiadomość u prowadzącego).

          • POZNAJEMY BANK CENTRALNY

          • W zeszłym roku szkolnym nasze liceum brało udział w projekcie Złote Szkoły organizowanym przez Narodowy Bank Polski. Jako temat trzeciej edycji wybrano „Poznajemy Bank Centralny”.

            W konkursie startowało kilkaset szkół za całej Polski, by zdobyć tytuł Złotej Szkoły NBP. Zadanie nie było łatwe. Należało zorganizować interdyscyplinarną lekcję na temat banku centralnego, przeprowadzić warsztaty (u nas dotyczyły projektowania banknotów i sposobów ich zabezpieczania) oraz debatę przygotowaną przez uczniów pt. „W co warto inwestować swoje oszczędności?”

            Nasza szkoła znalazła się w gronie uhonorowanych tytułem „Złota Szkoła NBP” oraz otrzymała nagrodę pieniężną za najlepiej wykonane zadania III edycji.

            Kolejną nagrodą za udział w projekcie było zaproszenie nas do Centrum Pieniądza im. S. Skrzypka na udział w zajęciach pt. „Bank i Pieniądz”. Tam właśnie obejrzeliśmy zbiór wielu monet polskich, pieniądze z całego świata, byliśmy w skarbcu, gdzie mogliśmy dotknąć prawdziwej sztabki złota wartej ponad 3,5 mln zł, mogliśmy zbadać fałszywe banknoty. Dowiedzieliśmy się także, jak powstawały pierwsze rozliczenia pieniężne, jak dziś działa system monetarny i jaki w nim ma udział bank centralny. Poniżej krótki film z naszej wizyty.