PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z HISTORII, HISTORII I
TERAŹNIEJSZOŚCI, WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE- Cele oceny:
- informowanie ucznia i jego rodziców (opiekunów prawnych) o poziomie osiągniętych przez ucznia celów edukacyjnych i o postępach w nauce;
- poznanie przez ucznia własnych możliwości;
- kształtowanie umiejętności samooceny ucznia;
- umożliwienie nauczycielowi doskonalenia organizacji, metod oraz technik pracy z uczniem.
- Przedmiotem oceny ucznia są:
- wiedza i umiejętności wynikające z podstawy programowej i programu nauczania;
- sprawdziany, kartkówki, odpowiedzi ustne;
- praca na lekcji, aktywność;
- umiejętności pracy w grupie;
- projekty, prezentacje;
- samodzielna praca w domu.
- Zasady oceniania na lekcjach historii, historii i teraźniejszości oraz wiedzy o społeczeństwie zgodne ze Statutem szkoły:
- oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców (opiekunów);
- wstawienie oceny do Librusa jest jednoznaczne z poinformowaniem zainteresowanych osób o ocenie;
- nauczyciel może sprawdzać wiedzę poprzez: odpowiedź ustną, kartkówkę, pracę klasową, sprawdzian, pracę domową, ocenę aktywności na lekcji, przygotowanie prezentacji, referatu lub innej pracy własnej;
- kartkówki mogą obejmować materiał z 3 ostatnich lekcji i nie muszą być zapowiedziane;
- sprawdziany pisemne przeprowadzane są po zakończeniu działu, zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem, poprzedzone powtórzeniem wiadomości;
- nauczyciel ma prawo przerwać pisemną prace kontrolną uczniowi, jeśli stwierdzi, że jego zachowanie narusza wymóg samodzielności pracy - w takim przypadku uczeń otrzymuję ocenę niedostateczną;
- nauczyciel oddaje i omawia sprawdzone prace w ciągu 2 tygodni;
- prace pisemne są obowiązkowe, uczniowie nieobecni przez tydzień lub dłużej umawiają się na termin pisania, zaś nieobecni krócej niż tydzień - piszą pracę na pierwszej lekcji przedmiotu, na której są obecni;
- konieczność zaliczenia pracy jest sygnalizowana wpisem „nb” w Librusie;
- uczeń ma obowiązek poprawić ocenę niedostateczną w terminie 2 tygodni od rozdania prac, poprawę sprawdzianu uczeń pisze tylko jeden raz, do dziennika obok oceny uzyskanej w pierwszym terminie wpisuje się ocenę uzyskaną z poprawy;
- osiągnięcia uczniów przelicza się na oceny wg następującej skali:
0-40% - 1 (niedostateczny, ndst)
41-55% - 2 (dopuszczający, dop)
56-75% - 3 (dostateczny, dst)
76-90% - 4 (dobry, db)
91-98% - 5 (bardzo dobry, bdb)
99-100% - 6 (celujący, cel)
- oceny mogą być dodatkowo różnicowane przez dopisanie do nich + lub -;
- uczeń może zgłosić nieprzygotowanie na początku lekcji - 1 na semestr, jeśli przedmiot odbywa się raz w tygodniu; 2 - jeśli dwa razy, 3 - jeśli trzy razy lub więcej, za kolejne nieprzygotowanie stawiana jest ocena niedostateczna; nieprzygotowanie nie dotyczy sprawdzianów i zapowiedzianych kartkówek oraz nie zwalnia z pracy podczas lekcji;
- ocena semestralna lub roczna nie jest średnią arytmetyczną z ocen cząstkowych;
- podstawą do wystawienia pozytywnej oceny semestralnej są pozytywne oceny ze sprawdzianów;
- Uczeń ma obowiązek posiadać na lekcji wymagane przez nauczyciela pomoce naukowe (np. podręcznik), uczestniczyć w zajęciach oraz swoim zachowaniem nie utrudniać prowadzenia lekcji.
Dokumenty
Liczba odwiedzin
liczba odwiedzin: 396