1. Liceum realizuje cele i zadania w ustawie o systemie oświaty, ustawie Prawo oświatowe oraz przepisach wydanych na ich podstawie, a w szczególności:
            1. rozwija u uczniów poczucie odpowiedzialności, miłości Ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata;
            2. przygotowuje ucznia do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności;
            3. wspiera ucznia w rozwoju ku pełnej dojrzałości w sferze fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej, duchowej i społecznej;
            4. kształtuje u uczniów postawy prospołeczne;
            5. upowszechnia wśród uczniów wiedzę i umiejętności niezbędne do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;
            6. upowszechnia wśród uczniów wiedzę o zasadach zrównoważonego rozwoju oraz kształtuje postawy sprzyjające jego wdrażaniu w skali lokalnej, krajowej i globalnej;
            7. kształtuje u uczniów postawy przedsiębiorczości i kreatywności sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym;
            8. przygotowuje uczniów do wyboru zawodu i kierunku dalszego kształcenia;
            9. zapewnia warunki do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów;
            10. upowszechnia wśród uczniów wiedzę o bezpieczeństwie oraz kształtuje właściwe postawy wobec zagrożeń, w tym związanych z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych, i sytuacji nadzwyczajnych;
            11. kształtuje u uczniów umiejętność sprawnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi;
            12. udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
            13. umożliwia uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej.

           

          1. Liceum realizuje cele i zadania poprzez:
            1. stosowanie w procesie kształcenia rozwiązań organizacyjnych, innowacyjnych, programowych i metodycznych
            2. uwzględnianie w swojej działalności indywidualnych potrzeb emocjonalnych i poznawczych uczniów;
            3. dostosowanie metod pracy do wieku i naturalnej aktywności uczniów;
            4. dostarczanie uczniom pozytywnych wzorców zachowania;
            5. umożliwienie uczniom poznawania świata w jego jedności i złożoności, wspomaganie samodzielności uczenia się, rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz motywacji do dalszej nauki;
            6. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
            7. umożliwienie uczniom udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;
            8. umożliwienie uczniom szczególnie uzdolnionym realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia Liceum w skróconym czasie;
            9. stosowanie systemu pomocy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz znajdujących się trudnej sytuacji materialnej;
            10. organizowanie nauki religii na życzenie rodziców lub uczniów;
            11. stałe podnoszenie jakości pracy Liceum poprzez:
              1. uczestnictwo nauczycieli i innych pracowników Liceum w różnych formach doskonalenia zawodowego,
              2. stosowanie technik informatycznych i systematyczne unowocześnianie bazy Liceum,
              3. systematyczne badanie osiągnięć uczniów,
              4. monitorowanie i ewaluację poziomu i efektywności pracy Liceum.
          1. Liceum zapewnia opiekę nad uczniami zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny w szkołach.
            1. Liceum odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć obowiązkowych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych organizowanych przez szkołę.
            2.  Nauczyciele w czasie przerw pełnią dyżury zgodnie z Regulaminem dyżurów nauczycieli i opracowanym harmonogramem.
            3. Przy wyjściu bądź wyjeździe z uczniami poza teren liceum za bezpieczeństwo odpowiada nauczyciel-opiekun (obowiązuje pozostawienie w szkole „Karty wycieczki” lub „Karty wyjścia”). Podczas wycieczki obowiązuje Regulamin wycieczek szkolnych.

           

          § 10. W liceum zorganizowany jest Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego rozumiany jako ogół działań podejmowanych przez szkołę w celu przygotowania uczniów do wyboru zawodu, poziomu i kierunku kształcenia.

            1. Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego określa rolę, zadania, metody i formy pracy w zakresie doradztwa zawodowego szkolnego doradcy zawodowego i nauczycieli w ramach rocznego planu działania oraz oczekiwane efekty tych działań.
            2. Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego zakłada, że:
              1. wybór zawodu jest procesem rozwojowym i stanowi sekwencję podejmowanych decyzji na przestrzeni wielu lat życia;
              2. na wybór zawodu wpływają głównie wartości, czynniki zdrowotne, intelektualne i emocjonalne, rodzaj i poziom wykształcenia rodziny oraz wpływ środowiska;
              3. preferencje zawodowe wywodzą się z doświadczeń dzieciństwa i rozwijają na przestrzeni lat.
            1. Celem Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego jest pomoc uczniom w poznaniu własnych predyspozycji zawodowych (osobowości, uzdolnień, zainteresowań, możliwości), przygotowaniu do wejścia na rynek pracy, poznaniu zasad nim rządzących oraz świadomym zaplanowaniu kariery edukacyjno-zawodowej.
            2. Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego realizowany jest poprzez:
              1. dbanie o rozwój aktywności poznawczej uczniów w kierunku właściwej samooceny swoich możliwości psychofizycznych (samopoznanie);
              2. przygotowanie uczniów do konstruowania realistycznych planów kariery edukacyjnej i zawodowej z uwzględnieniem predyspozycji zawodowych;
              3. aktywizowanie uczniów do poznawanie różnych grup zawodowych;
              4. zachęcanie uczniów do poznawania kierunków kształcenia i wymagań edukacyjnych na wyższych uczelniach;
              5. rozwój umiejętności społecznych (współpraca w grupie, rozwiązywanie konfliktów, autoprezentacja, praca zespołowa);
              6. przygotowanie uczniów do roli pracowników na obecnym rynku pracy, uczenie odpowiedzialności i samodzielności w różnych sytuacjach życiowych;
              7. kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji dotyczących własnego rozwoju zawodowego (stawianie celów, planowanie, tworzenie więcej niż jednej ścieżki kariery);
              8. poznawanie rynku pracy oraz zjawisk reorientacji, mobilności zawodowej, bezrobocia;
              9. poznawanie zawodów przyszłości w kraju i zagranicą;
              10. włączanie rodziców w pomoc własnym dzieciom w zakresie wyboru zawodu i planowania dalszej ścieżki edukacyjnej w szkołach wyższych;
              11. podnoszenie kompetencji nauczycieli różnych przedmiotów do prowadzenia doradztwa zawodowego w szkole;
              12. współpracę z instytucjami, placówkami pozaszkolnymi, które wspierają proces rozwoju zawodowego uczniów;
              13. prowadzenie indywidualnego i grupowego doradztwa zawodowego na terenie liceum;
              14. prowadzenie obserwacji i analizy tendencji zmian oferowanych kierunków kształcenia w szkołach wyższych;
              15. dostosowywanie ofert edukacyjnych liceum do potrzeb kandydatów i uczniów oraz do zmian na rynku pracy.
            1. Działania liceum w zakresie opisanym w ust. 4 realizowane są przez:
              1. doradcę zawodowego jako koordynatora;
              2. psychologa i pedagoga jako osoby współpracujące;
              3. nauczycieli przedmiotów i wychowawców jako realizatorów;
              4. rodziców jako osoby współpracujące;
              5. współpracę z pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznej i innych instytucji, przedstawicielami różnych zawodów, absolwentami jako osobami wspierającymi realizację programu;
              6. współpracę z Koordynatorami Warszawskiego Systemu Doradztwa Zawodowego;
              7. współpracę z doradcami metodycznymi z zakresu doradztwa zawodowego.
            2. Szczegóły zadań do realizacji, organizacji doradztwa zawodowego zawarte są w dokumencie Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego oraz załącznikach do niego.

           

          1. Uczniowi przysługuje prawo do pomocy materialnej.
            1. Pomoc materialna jest udzielana uczniom w celu zmniejszenia różnic w dostępie do edukacji, umożliwienia pokonywania barier dostępu do edukacji wynikających z trudnej sytuacji materialnej ucznia, a także wspierania edukacji uczniów zdolnych.
            2. Pomoc materialna przysługuje uczniom do czasu ukończenia kształcenia w liceum, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24. roku życia.
            3. Pomoc materialna ma charakter socjalny albo motywacyjny.
            4. Świadczeniami pomocy materialnej o charakterze socjalnym są:
              1. stypendium szkolne;
              2. zasiłek szkolny.
            5. Świadczeniami pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym są:
              1. stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe;
                1. szczegółowe zasady przyznawania stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe zawiera Regulamin pomocy stypendialnej;
              2. stypendium Prezesa Rady Ministrów;
              3. stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
            6. Uczniowi może być przyznana jednocześnie pomoc materialna o charakterze socjalnym i motywacyjnym.

           

          1. Cele statutowe liceum realizują nauczyciele wraz z uczniami w czasie lekcji, działań pozalekcyjnych na terenie liceum i zajęć pozaszkolnych we współpracy z rodzicami oraz odpowiednimi instytucjami.
            1. Realizację celów i zadań liceum wynikających z przepisów prawa wspomagają zatwierdzone i przyjęte do realizacji wewnątrzszkolne programy i regulaminy:
              1. Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny;
              2. Regulamin Rady Pedagogicznej;
              3. Regulamin Rady Rodziców CLXV Liceum Ogólnokształcącego;
              4. Regulamin Samorządu Uczniowskiego;
              5. Zadania zespołów przedmiotowych;
              6. Zadania zespołów wychowawczych;
              7. Zadania zespołów nauczycielskich;
              8. Regulamin biblioteki szkolnej;
              9. Regulaminy pracowni przedmiotowych i obiektów sportowych;
              10. Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli;
              11. Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego;
              12. Zasady rekrutacji uczniów do klas I;
              13. Procedury zmiany klasy lub szkoły;
              14. Procedury zmiany grupy językowej;
              15. Regulamin pomocy stypendialnej;
              16. Regulamin wolontariatu;
              17. Regulamin wycieczek szkolnych;
              18. Regulamin usprawiedliwiania nieobecności;
              19. Regulamin stroju szkolnego;
              20. Regulamin korzystania z szafki ubraniowej;
              21. Regulamin korzystania z szatni; 
              22. Regulamin korzystania z urządzeń telekomunikacyjnych;
              23. Regulamin dyżurów nauczycieli;
            2. Regulaminy są dostępne w bibliotece szkolnej i sekretariacie liceum.

           

          1. Liceum realizuje swoje zadania we współpracy z:
            1. rodzicami uczniów;
            2. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi;
            3. innymi szkołami i placówkami systemu oświaty;
            4. instytucjami kultury;
            5. organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688), których celem statutowym jest w szczególności działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.