W naszym liceum trwa wdrażanie systemu RESQL. Jest to innowacyjny system wspierający szkoły w rozwiązywaniu problemów przemocy rówieśniczej stworzony przy pełnym uczestnictwie społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrektorów i rodziców).
Problemy na jakie odpowiada RESQL
1. Nie zawsze jest dla uczniów oczywiste, czy to co się dzieje jest przemocą.
2. Czasami uczniowie nie wiedzą jak zareagować. Zwłaszcza w przypadku przemocy relacyjnej.
3. Uczniowie chcą być aminowi a jednocześnie nie chcą przechodzić obojętnie wobec tego co się dzieje w klasie i szkole.
4. Nastoletnie ofiary przemocy rówieśniczej mają dużą trudność w zgłaszaniu swoich problemów.
5. Reagowanie na przemoc w tym np. zgłaszaniem jest skutecznym działaniem zmniejszającym liczbę incydentów przemocy i poprawiającym bezpieczeństwo.
Anonimowość
1. Kody wpisywane do aplikacji są kodami szkoły – wszyscy uczniowie wpisują ten sam kod.
2. Uczniowie nie podają swoich danych i nie są identyfikowani w żaden inny sposób (żaden uczeń nie jest powiązany z numerem z dziennika lub innym indywidulnym identyfikatorem).
3. Tożsamość ucznia będzie znana interwentowi, który otrzyma jego wiadomość dopiero wtedy kiedy on sam poda te informacje (takie jakie chce i tyle ile chce).
4. Dane dotyczące zgłoszeń i rozmowy ucznia i interwenta widoczne są tylko interwentom, którzy mają dostęp do panelu interwenta w szkole (trójka szkolnych pedagogów, którzy odbierają i zajmują się zgłoszeniami oraz dyrektor szkoły).
5. Rozwiązanie RESQL nie przetwarza danych osobowych uczniów. Jedyną informacją o uczniach jest unikalny nadany w systemie identyfikator urządzenia, na którym uczeń zarejestrował aplikację.
Uczniowie, których rodzice wyrazili pisemną zgodę na zainstalowanie aplikacji i korzystanie z systemu otrzymują od wychowawców (bądź pedagogów szkolnych) kod szkoły pozwalający nawiązać kontakt ze szkolnymi interwentami.
Więcej informacji na temat systemu można znaleźć pod adresem https://resql.pl/